Grau en Enginyeria en Vehicles Aeroespacials

Presentació

El Grau en Enginyeria en Vehicles Aeroespacials, amb una oferta de entrada de 60 places, ofereix una formació sòlida i multidisciplinar en els diferents aspectes de l’aeronàutica, però fent èmfasi en els aspectes específicament relacionats amb les aeronaus i els vehicles espacials, tant pel que fa al seu disseny, projecte, fabricació, operació i manteniment com a les infraestructures necessàries per la seva operació.

Amb aquest grau assoliràs una gran versatilitat per adaptar-te a noves situacions i assimilar els futurs avenços tecnològics de la indústria aeroespacial.

El Grau en Enginyeria en Vehicles Aeroespacials atorga les atribucions per l’exercici de la professió regulada d’Enginyer Tècnic Aeronàutic en l’especialitat d’Aeronaus.

Objectius de la Titulació

L'objectiu d'aquesta titulació és formar els estudiants perquè adquireixinles competències necessàries per a l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Aeronàutic, especialitat en Aeronaus.

En concret, s’aborda en profunditat l’estudi de l’aerodinàmica, mecànica de vol, materials i estructures, sistemes automàtics de control de vol, i l’enginyeria i projecte de vehicles aeroespacials. També s’estudien els sistemes de navegació i circulació aeria.

Aquest Grau capacita per la integració de coneixements de diferents àmbits i el desenvolupament de projectes aeroespacials complexos que han de interrelacionar diferents tecnologies de forma eficaç.

Una vegada cursat aquest Grau es pot accedir al Màster universitari en Enginyeria Aeronàutica, que atorga les atribucions per exercir la professió regulada d’Enginyer Aeronàutic.

A qui va dirigit

A un perfil d’estudiantat amb aptituds creatives, curiositat intel•lectual i amb disposició al treball en equip i amb un interès per la ciència i la tecnologia. Donades les característiques particulars del sector aeroespacial, també han de tenir una orientació cap a la internacionalització i els idiomes.

Informació general sobre els estudis

Tipus de títol: Grau Oficial

Requisits d’accés: PAAU

Optatives que es recomanen haver escollit en l’Ensenyament Secundari Obligatori i el Batxillerat: Matemàtiques, Física, Química.

Duració i càrrega lectiva: 4 anys, 240 crèdits

Preu: Consultar el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya vigent

Sortides professionals

Podràs desenvolupar la teva carrera professional en tots els àmbits vinculats a les aeronaus i els vehicles espacials, tant pel que fa al disseny, projecte, fabricació, operació i manteniment. La sòlida formació rebuda en àmbits com l’aerodinàmica, estructures, materials, fabricació,etc. et capacitaran per desenvolupar projectes en altres sectors com ara el de les energies renovables, disseny d’aerogeneradors, etc.

darrera modificació: Juliol 2015