Grau en Enginyeria en Tecnologies Aeroespacials

Presentació

El Grau en Enginyeria en Tecnologies Aeroespacials, amb una oferta de entrada de 60 places, ofereix una formació sòlida i multidisciplinaria en els diferents aspectes de l’enginyeria aeroespacial. Amb aquest grau assoliràs una gran versatilitat per adaptar-te a noves situacions i assimilar els futurs avenços tecnològics de la indústria aeroespacial. Podràs desenvolupar la teva carrera professional en tots els àmbits vinculats a les aeronaus i els vehicles espacials, tant pel que fa al disseny, projecte, fabricació, operació i manteniment i les infraestructures necessàries. També podràs treballar en projectes de planificació i construcció d'aeroports, gestió d'empreses aeronàutiques, projectes mediambientals i d’energies renovables, o en activitats de recerca aeronàutica i espacial.

Aquest Grau ofereix la formació més adequada per accedir al Màster universitari en Enginyeria Aeronàutica, que en conjunt ofereixen la formació integral que habilita per l’exercici de la professió regulada d’Enginyer Aeronàutic.

Objectius de la Titulació

La planificació acadèmica d’aquest Grau està orientada per assolir un doble objectiu.Per una banda preparar als estudiants de manera òptima per a l’accés als estudis de Màster universitari d’Enginyeria Aeronàutica, i de l’altra, desenvolupar un conjunt de competències que possibiliti l’accés directe al món professional.

El títol de Grau en Enginyeria de Tecnologies Aeroespacials està orientat a proporcionar un ampli coneixement de matèries bàsiques i científico-tecnològiques, que el capacitin per a l’aprenentatge de nous mètodes i teories. A més el dotarà d’una gran versatilitat per adaptar-se a noves situacions i assimilar els futurs avenços tecnològics d’aquesta indústria.

Els objectius generals de formació per al Grau en Enginyeria en Tecnologies Aeroespacials es poden resumir en els punts següents:

- Proporcionar al graduat un ampli coneixement de la ciència i tecnologies aeroespacials.
- Dotar de capacitat per integrar-se en el desenvolupament de projectes aeroespacials. Dotar de capacitat per identificar problemes, avaluar riscos i aportar solucions eficients.
- Adquirir una gran capacitat d'aprenentatge i d'adaptació als possibles canvis.
Les seves capacitats són especialment rellevants en un entorn aeroespacial on es puguin aplicar els principis de la ciència i la tecnologia aeroespacial, per desenvolupar projectes i consultoria de caràcter genuïnament aeroespacial.

A qui va dirigit

A un perfil d’estudiantat amb aptituds creatives, curiositat intel•lectual i amb disposició al treball en equip i amb un interès per la ciència i la tecnologia. Donades les característiques particulars del sector aeroespacial, també han de tenir una orientació cap a la internacionalització i els idiomes.

És una enginyeria per a persones amb una gran versatilitat i flexibilitat per desenvolupar i liderar projectes en tots els sectors d’activitat aeroespacial.

Informació general sobre els estudis

Tipus de títol: Grau Oficial

Requisits d’accés: PAAU

Optatives que es recomanen haver escollit en l’Ensenyament Secundari Obligatori i el Batxillerat: Matemàtiques, Física, Química.

Duració i càrrega lectiva: 4 anys, 240 crèdits

Preu: Consultar el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya vigent

Sortides professionals

Disseny, fabricació, manteniment i operació d’avions, helicòpters, satèl·lits, etc. Projecte, construcció i gestió de infraestructures aeroportuaries. Control i revisió d’instal·lacions de terra, terminals d’aeroports,senyalització, i totes les estructures que serveixen de base per a la correcta navegació aèria.

Podràs desenvolupar la teva carrera professional en tots els àmbits vinculats a les aeronaus i els vehicles espacials, tant pel que fa al seu disseny, projecte, fabricació, manteniment i operació, com pel que fa a les infraestructures necessàries per la seva operació. La planificació i construcció d’aeroports, la gestió d’empreses aeronàutiques, la direcció de projectes mediambientals i de seguretat, o l’activitat de recerca aeronàutica i espacial són altres sortides professionals.

darrera modificació: Juliol 2015